Парад білбордів і наметів: Хто хоче керувати Херсоном

Висувати своїх кандидатів на місцевих виборах політичні партії розпочнуть від сьогодні, 15 вересня. Але якщо пройтися Херсоном, то мимоволі виникає враження, що вибори, принаймні міського голови, розпочалися вже давно: потенційні кандидати агітують на повну

Журналіст регіональної редакції Depo.Херсон
Парад білбордів і наметів: Хто хоче керу…

Значна частина рекламних конструкцій в Херсоні уже зайнята місцевими політиками і партіями, на вулицях стоять агітаційні намети, вага передвиборчої "джинси" у місцевих ЗМІ зростає щодня. Місцеві політики, які сильніше за інших бажають сісти у крісло Херсонського міського голови, вже заявили про свої наміри ще до офіційного висування.

"Слуга"-прогульник

Візуальна реклама з Юрієм Кириловим

Ректор Херсонського державного аграрно-економічного університету Юрій Кирилов де факто висунутий партією "Слуга народу", але при цьому він є чинним депутатом міської ради. Обирався від партії БПП "Солідарність", але стосунки з цією політичною силою у нього не склалися, і 1 червня цього року Кирилов написав заяву про вихід з фракції.

 

Щодо депутатської діяльності, вона у Кирилова досить таки суперечлива. Він пропустив дві третини пленарних засідань сесій міської ради, але водночас на сайті ради є відомості про 112 поданих депутатом звернень (станом на 14 вересня), останнє з яких датоване 7 вересня.

 

Рекламується Юрій Кирилов дуже активно. Його слоган: "Новому Херсону – новий мер". Вартість розміщення реклами на десятках бордів і сітілайтів по місту, а також робота агітаційних наметів, можливо, перевищує статки потенційного кандидата, який в декларації за минулий рік вказав понад 400 тисяч гривен доходів (зарплату та гонорари), а також 900 тисяч гривень від зайняття підприємницькою діяльністю дружини – Оксани Нікітіної.

  

Порядок від… руйнівника

Візуальна реклама з Володимиром Сальдом

Ексмер Херсона (був міським головою протягом десятьох років: з 2002-го до 2012-го) і екс-нардеп від ПР Володимир Сальдо заявив про бажання брати участь у виборах міського голови вже давно. І, судячи з агітації, позиціонує себе як людина, яка наведе порядок.

 

Варто пригадати, яким "порядком" запам'яталося десятиліття, коли Сальдо був міським головою у Херсоні. Це і будівництво ТРЦ "Суворівський", який спотворив історичну частину міста, і спроба передати у приватні руки будівлю дитячого шахово-шашкового клубу, спроба забудувати сквер біля автовокзалу (в цих двох випадках реалізувати плани міської влади завадила активна протидія громадськості), знищення стадіону "Спартак", доведення до плачевного стану "Херсонелектротрансу", земельні "фокуси", ліквідація восьми тролейбусних маршрутів...

 

Обіцянка Сальда "повернути Херсону порядок", та й взагалі використання слова "порядок" явно розраховані на немолодих людей, які ідеалізують СРСР і популярних в той час керівників з авторитарним стилем роботи. Але залишається відкритим питання, чи буде ефективний такий стиль зараз.

 

Дорогий, дуже дорогий Херсон

Візуальна реклама з Ігорем Колихаєвим

Народний депутат Ігор Колихаєв – рекордсмен серед учасників минулорічних дострокових виборів до Верховної Ради за розмірами витрат на передвиборчу кампанію. За даними громадських організацій, з п’яти народних депутатів, обраних на Херсонщині, у Колихаєва найвища "собівартість" одного отриманого від виборців голосу – 34,14 грн. Це в 3-4 рази більше, ніж витратили на вибори інші нардепи.

 

Але у мандаті нардепа Колихаєв, скоріше за все, розчарувався. Тому "штурмує" посаду Херсонського міського голови і використовує при цьому, схоже, таку ж тактику, як і на парламентських виборах. Претендент спонсорує різні заходи, переважно культурні і розважальні, його візуальна реклама – по всьому місту. Уже зараз і без підрахунків можна сказати: ця кампанія дуже витратна.

 

Колихаєв йде на вибори не один, а з власною політичною силою – "Нам тут жити", де зібрав людей, які раніше були в різних партіях. Але переважна більшість з цієї команди раніше "засвітилася" серед членів і симпатиків "Партії Регіонів".

 

Парад "колишніх"

Візуальна реклама з Михайлом Опанащенком

На посаду міського голови Херсона також претендують, судячи з їхніх заяв і активності:

  • підприємець Михайло Опанащенко, якій йде під прапорами ОПЗЖ і веде активну піар-кампанію. Зокрема, у серпні у його наметах роздавали пляшки з "брендованою" водою від політика;
  • підприємець Садіяр Мамедов (вже зараз називає себе "народний мер Херсона");
  • екс-директор суднобудівного заводу, депутат облради Василь Федін, він намагається відродити політичну партію "Херсонці", створену місцевими політиками під парламентські вибори-2019, але так і не використану; 
  • директор "Школи гуманітарної праці",  депутат міськради Артем Кіяновський, він хоче балотуватися від партії "Наш Край";
  • підприємець підприємець Сергій Дудка, який хоче балотуватися від партії "УДАР" і каже, що виграє вибори, майже без грошових витрат; він створив сайт, де вказав, що йде у мери… Херсонщини. 

Чинний мер Херсона Володимир Миколаєнко поки що не проявляє активності як потенційний кандидат.

Переважна більшість претендентів на посаду Херсонського міського голови – люди, відомі у місцевому політикумі, дехто з них змінив не одну партію.

 

У місцевих ЗМІ вже з’явилося кілька публікацій про начебто лідерство деяких з потенційних кандидатів. Згідно з однією з таких публікацій, херсонці готові обрати мером міста Ігоря Колихаєва. Згідно з іншою – Володимира Сальдо. Скоріше за все, невдовзі з’являться подібні публікації й про "впевнену перемогу" ще когось з кандидатів.

 

Однак, поки власне кандидатів як суб’єктів виборчого процесу немає. А коли з’являться – після висування і реєстрації тервиборчкомом – ситуація може змінитися найнесподіванішим чином. Бо це – вибори. 

 

Всі новини Херсону читайте на Depo.Херсон

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme